mandag den 1. oktober 2012

Sante de la muerte !

Utrolig hvor man kan blive snydt i sin tro. Jeg ved godt at den katolske religion har mange helgene. Og at der kan være flere skytsengle i deres kirker. Men jeg blev alligevel noget overrasket, da jeg opdagede at der var en Santa de la Muerte ( Dødsengle ) - Denne helgene er det helt store i Mexico. Og hun har nærmest fået en stormende opblomstring efter at den Mexikanske regering har erklæret krig mod narko kartellerne i landet. Over 55.000 mennesker har ladet livet i denne kamp. Dødsenglen har 4 - 5 millioner tilbeder. De udøver deres tro på offentlige steder og de mener selv at være rette troende. For de tror stadig på gud og Jomfru Maria, men mener at deres bønner har større kraft, hvis de bæres frem af denne mørke engel. Englen bliver tilbedt med penge - smøger - og andre ting som ikke har den store sammenhæng med den katolske religion. Jeg håber ikke at vi ser samme trend ved de europæiske katolikker. Det vil godt nok ødelægge mit billede at Italien og deres nabo lande.  
 

Ingen kommentarer: