mandag den 22. oktober 2012

Dansk know-how i kæmpestørrelse !

Nu gik jeg eller og troede, at jeg havde nogenlunde tjek på, hvem der producerede vinger til vindmøller i Danmark. Og at jeg i særdeleshed havde tjek på hvem der lavede de største. - Og så kom et lille sydfynsk firma ind fra højre med en vinge på ikke mindre end 83 meter. ( Først og fremmest et stort tillykke ) - Og så må jeg endda kippe en ekstra gang med flaget, når jeg nu hører at de skal leverer vingen til Samsung. Et japansk firma, som alle større vindmølleproducenter gerne vil arbejde sammen med, da de nærmest strutter af kapital. - Det jeg dog er gladest for, er at vingen er dansk produceret, og at den er fyldt af dansk know-how. Vi er stadig førende indenfor denne industri. Også selv om vi engang imellem kan se meget presset ud.

Ingen kommentarer: