mandag den 8. oktober 2012

Mudder helt ned i underbukserne !

En rigtig drengerøvs tur på MTB - En efterårs søndag,  hvor naturen kunne byde ind med småregn og mudder, mens jeg bød ind med sved og en alt for høj puls. Jeg elsker disse ture, selv om cyklen ligner lort. Jeg har mudder i både underbukser og øregangen, og man skal bruge mindst en ½ time på at gøre udstyret bare nogenlunde kampklar igen.
Her får jeg både god motion og udfordret mine, efterhånden lidt stive, motoriske evner. For det er bestemt ikke helt ufarlig at køre som død og helvede inde mellem træerne i skoven, eller op og ned af de forskellige skrænter.
Jeg ved godt at det er lidt dyrt at komme igang med denne sport, men man behøver bestemt ikke at starte med carbon cykler og super lækker tøj. Man kan sagtens klare sig med en almindelig MTB. Vigtigst er et ordentlig gearsæt og et par kraftige bremser.

Ingen kommentarer: