torsdag den 25. oktober 2012

Holder min argumentation !

Normalt er jeg ikke bleg for at udtale mig om dette og hint. Dog har jeg også den holdning, at man ikke behøver at have en mening om alting. Enten fordi jeg ikke har voldsom forstand på sagen, eller fordi jeg ikke lige har energi til at starte en snak om et eller andet. Og så kan der også være en treide grund: At det man udtaler sig om, måske ikke lige er som jeg opfatter tingene. Den "fælde" er jo altid til stede og kan klappe når jeg mindst venter det. Tag nu bare mit eget valg af bil. En Citroen C3. For mig den helt rette bil. Rimelig rummelig - Meget pålidelig - God komfort og ok - billig at kører i.  Så den kan jeg jo næsten kun tale positivt om. Nu er det så sådan at to af vores venner samt min ene datter har skulle købe bil indenfor det sidste halve år, og i den forbindelse har de så spurgt mig omkring mit bilvalg. Det er i alle tre tilfælde landet på den måde, at de har købt en Citroen C3. Alle endda i sort, som min. 
Nu kan jeg godt frygte, at mine udtalelser om lige netop den bil / den farve er blevet en smule oversolgt. For hvad nu hvis de får en "mandagsbil" - eller bliver utilfreds med bilen på anden vis. - - - Bærer jeg så en del af skylden  - - - Er min argumentation så utroværdig - - - Vil de nogensinde spørge om et bil råd igen ? Jeg håber virkelig at mine salgs taler holder i længden og de bliver tilfredse. 

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Du har faktisk sat et venskab på prøve ved din anbefaling af bil i farven sort. Så hvis bilen inden for 2 år viser sig ikke at leve op til dine rosende ord så.......