søndag den 7. oktober 2012

Juhuu for ligestillingen !

Kvinder træder hårdere på speederen – så hårdt, at de på 10 år har fordoblet antallet af fartbøder. I 2001 overtrådte kvinderne ifølge Danmarks Statistik hastigheden 9.700 gange, mens tallet i 2011 var steget til mere end 19.000 overtrædelser. Det er en stigning på 97 procent. Samtidig er stigningen hos mænd – der dog fortsat samlet set får flere fartbøder end kvinder - blot 11 procent. Karsten Nonbo (V), der er formand for Færdsels kommissionen, kalder udviklingen markant og gør op med »billedet af den langsomtkørende, kvindelige bilist«. - I dag har flere husstande to biler end tidligere, og det betyder, at kvinderne kører mere og bliver mere selvsikre. Men de har også mere travlt, og ofte er det dem, der skal aflevere og hente børn før og efter arbejde. Det sætter dem under tidspres og får dem til at køre hurtigere. Jeg tror nu også at kvinderne er blevet mere smart og maskuline i deres kørsel. Jeg har eksempelvis fået fingeren af en kvindelig bilist ( Hvilket faktisk gjorde mig stum for en stund...... Indtil jeg fik fatte mig og derefter brugte hornet flittigt. ) Så meget for ligestillingen !

Ingen kommentarer: