fredag den 9. oktober 2009

Strategi er både store og små tanker !

I dag havde jeg det andet strategi møde med mine ansatte. Det var en rigtig god oplevelse. Ved første møde, for 3 uger siden, tegnede jeg nogle rammer for vores arbejde med strategien. Sendt dem hjem med en del tanker og noget hjemmearbejde. I dag fremlagde de så deres bud. Der var flere indfaldsvinkler og de havde grebet opgaven lidt forskellig an. Men netop dette, gjorde at vi fik gang i snakken om, hvordan vi skulle fortsætte og hvorhen vil ville med vores ideer. Jeg viste min strategi for miljø og personale, og fik også nogle konstruktive tilbagemeldinger. Jeg vil gerne have dem ned i en skabelon der hedder: Formål - mål - værktøjet - driftsstyringen og kontrol. Og jeg tror at vi kommer i mål inden december. Jeg ved at vi lander med en fælles forståelse for vores HSE afdelings mange opgave. Vi får en fælles tankegang omkring måder og metoder. Og allervigtigst. Vi får en mere struktureret arbejdsform Der både er synlig, transparent for andre og til at finde rundt i. Og så skulle vi gerne kunne vise resten af virksomheden, hvordan vi understøtter det vigtigste. At producerer den rette kvalitet, til rette tid, med den rigtige sikkerhed og til den bedste pris. Og så er det en sand fornøjelse at fastholde mine medarbejder i processen. De er rigtig meget løsningsorienteret. Og jeg har brug for at lære dem, at de fleste og bedste løsninger ligger i selve processen.

Ingen kommentarer: