onsdag den 21. oktober 2009

En herlig dame !

Jeg har aldrig været politisk enig med Ritt Bjerregaard, men jeg har altid haft den dybeste respekt for damen. Hun har reddet flere politiske storme af, end jeg har tal på. Hun er nærmest kommet styrket ud at selv den værst skandale ( Hotel Ritz - Penthouse lejlighed - Bare for at nævne et par stykker ) Og hun har en utrolig politisk mod. Går i in-fight med både modstandere og partifæller uden at tage hensyn. og hun bruger hele palletten, når hun argumenterer. Hun siger tingene som de er og bruger endda den underfundige humor som våben. Det gør hende også behagelig fri for at bruge de beskidte tricks eller gloser. Hendes røde skole var noget der skabte opmærksomhed. Og nu hendes ærlige udmelding om Helle Thorning Smith ! Jeg tror at hun er en rigtig torn i øjet på Socialdemokratiet. Og en " Pain in the ass" på de - Ååå så korrekte akademiske socialdemokratiske politikere, der aldrig har oplevet klassekampen, den kæmpende arbejdsklasse og de vilkår, der er basis for et sådan parti. Hvad kan jeg sige: Respekt for de gamle. Især når de overhaler indenom, og har så skarpe hjerner, at vi skal oppe os for at følge med. Bliv ved Ritt. Spis nogle af dine gode æbler og bliv ved med at kommenterer livet i Danmark. Vi har brug for dine nålestik !

Ingen kommentarer: