fredag den 2. oktober 2009

Jagt skjul i min have !

Nu er det ikke altid at 2 + 2 = 4. Men det er da bemærkelsesværdig, at jagten lige er gået ind og straks ser jeg harer og ræve i mit villakvarter. Mon de besidder en 6 sans, der siger at de er beskyttet inde mellem husene. Har de et indbygget ur, der fortæller dem, hvornår det er den 1. oktober. / Aaahhh. Nok ikke. Men da jeg boede i Nordjylland, og løb rigtig mange ture i skoven langs Mariager fjord. Kunne jeg tydelig mærke forskel mellem før og efter denne dødbringende dag for vildtet. Inden dagen kunne jeg ofte komme indenfor 5 - 10 meter af et dådyr. Hvis jeg bare bevægede mig roligt af sted. Og ikke stoppede op og så direkte på dyret. Efter denne dato, så jeg sjælden noget overhovedet. Jeg tror ikke at de var skudt allesammen, men mere at de var gået i skjul. Så noget må det da påvirke dem at jagt tiden er gået ind. Nå. Jeg har bestemt ikke noget mod jægere, de gør jo også en vis gavn. Men personlig syntes jeg nu bedst om at betragte naturen.

Ingen kommentarer: