tirsdag den 6. oktober 2009

Gu´ er jeg da stresset........

...... Men min stress er næsten altid opgave relateret. ..... Jo - Selvfølgelig er korte dead-line og uklare mål et problem. Men selv det kan virke positiv, hvis opgaven er sjov, spændende, udviklende og anderkendende. Ofte bruger jeg en metode, som jeg lærte helt tilbage som spejder. Vær forberedt - Vær tilstede. Jeg bruger gerne "Vær forberedt" til at se opgaven igennem. Smage på indholdet og se om der skal laves noget om inden man starter. ( Kompetence / ressurcer / folk / Mål ) Og se om indsats står mål med værdien af opgaven. På den måde får jeg afstemt mine forventninger til opgaven, og undgår derved at få "skuffelsens stress". "Vær tilstede" i opgaven er at holde focus. Hele tiden sørge for at opgaven ikke flyder ud og begynder at fylde mere end først aftalt. Det skaber netop "manglende overbliks-stress" - - - - - - - - - - - - Og vigtigst af alt, at kunne slippe opgaven igen. Har man holdt momentet i opgaven, kan rigtig rigtig mange opgaver slippes ved 80 % - og selv trille de sidste 20 %.

Ingen kommentarer: