fredag den 30. januar 2015

Bagatel grænsen !

Jeg har sagt det før på in blog - Og siger det nu igen...... Der burde indføres en bagatel grænse i det offentlige system, når man taler om betaling mellem borger og staten. Og den skulle virke begge veje. Mit forskal ville være 25 kroner.  Ment på den måde at er det beløb man har til gode eller skal betale, så slår man er streg over beløbet og lader det gå i NUL.
 
Forleden fik jeg et brev fra Skat, med en meddelelse om at jeg fik 4,53 kr. tilbage - Da jeg havde indbetale for meget i restskat sidste år. Hvis jeg tænker på, hvor meget det har kostet at udskrive - pakke brevet - Betale portoen - Og få brevet med postvæsenet. Vi taler om mindst 25 kroner
 
Hvis man tager de store briller på, så er Skat´s udgifter også mine udgifter. Og jeg kan godt blive lidt træt i hovedet af at Skat bruger masse af penge for at sende et lille beløb. For i den sidste ende er samfundet bare blevet fattigere. Øv for millimeter demokratiet - Ind med en bagatel grænse 

Ingen kommentarer: