lørdag den 3. maj 2014

Min kinesiske nudle reataurant !

Så er det Kina igen.  Bare en forlænget uge - Rent arbejde. Turen denne gang går til Qin Huang Dao -  Eller på kinesisk: 秦皇島. For mange kinesere er det en by, langt ude på landet - En smule uciviliseret og et sted man kun er midlertidig. Men for mig er det en storby på 1.8 million mennesker. En kæmpe by, der har næsten alting. Endda en fantastisk flot strand område. Selvfølgelig er der mangler i forhold til en europæisk by. Men hvem siger også at det skal være målestokken for om det er godt eller dårligt. Jeg nyder forskelligheden og at selv små ting i hverdagen kan overraske. Er man bare en smule åbensindet, kan man lærer noget hver dag. Og så glæder jeg mig til at besøge den lille nudle restaurant på hjørnet og "min lille købmand" på torvet. Jeg er nok ikke den eneste europæer der kommer i deres butik. Men jeg bliver alligevel behandlet som stamgæst og der er altid masse af smil og god service. Og prisen for et godt måltid mad.... Ca 40 kr.  !

Ingen kommentarer: