mandag den 19. maj 2014

Billig El - Min bare !

Jeg var måske lidt naiv - Og havde ikke sat mig ordentlig ind i sagerne - Men det gik jeg så gjort. Og blev noget overrasket. Jeg troede faktisk at jeg kunne spare penge, ved at skifte til et andet El-selskab, som reklamerede med billig strøm. MEN................
Jeg fandt ud af at jeg køber strøm - Og jeg køber kabler. Og det er kun den første del jeg kan skifte leverandør på. Det vil stadig være mit "gamle" selskab der skal have penge for at lægge kabler til min strøm. Det vil sige at jeg kun spare på strømmen. Og det er minimalt (Læs: Mikroskopisk) - Der kan være en masse skjulte gebyrer ved at skifte og jeg risikerer at mit "Gamle" selskab sætter prisen på levering gennem deres kabler op. Så er besparelsen måske endda vendt til en større udgift.
Helt ærlig, så er det en jungle af ugennemsigtige aftaler og priser. Og så kan jeg, hvis jeg er rigtig god, måske spare en lille tusse om året. Det er ikke hverken tiden - risikoen og besparelsen værd at begynde på. 

Derfor er mit råd - Blive ved dit "gamle" selskab. Så kunne det jo være at deres agrasive sælgere blev arbejdsløse - Og den besparelse i deres organisation kom dig til gode. 

Ingen kommentarer: