torsdag den 13. februar 2014

Lidt mere vild natur end godt er !

Fauna og Flora er helt anderledes end det jeg er vant til. Her er nuyyede dyr som farvestrålende fugle - Små kolibrier og kæmpe ørne. Her er farvestrålende firben og små slanger. Her er utrolige blomster og mærkelige vækster. - Men mest af alt er det grønt så langt øjet rækker. Næsten jungleagtigt, med mange vandhuller og palmer. - Ja, jeg har endda set små krokodiller (Kaimaner) - på vej til fabrikken.
To sjove oplevelser med dyr er da også sket. På en af mine løbeture på stranden - efter solnedgang - kunne jeg pludselig hører at jeg trådte på små sten der gav en kvasende lyd. Da jeg stoppede op for at se efter. Viste det sig at være hundrede vis af små vinkekrabber. Som kommer frem lige efter at det er blevet mørkt.
Udenfor mit vindue her jeg et par små halv aber (Pippi aber) - De er ret frække, og vil rigtig gerne ind i min hytte for at se om der er noget mad at hente. Jeg har dog fået at vide at man ikke skal fodre dem, da de godt kan bide. Og at det giver grimme infektioner. - Jeg har også fundet et kæmpe firben på badeværelset. 

Ingen kommentarer: