lørdag den 30. april 2011

Bytur med min kinesiske ven !





Weekenden startede med en strand promenering, sammen med min kinesiske ven Goujun og hans lille familie. Det var første gang jeg så hans kone og barn. Desværre var der lidt koldt ved stranden så det blev en kort tur. Goujun bestemt stedet, hvor vi spiste sammen og det var alletiders. En pris ved indgangen og så var det et kæmpe tag - selv - bord ! - Incl. øl og vin. Vi fik både haj finne suppe - krabber - gede kød - og kæmpe rejer. Det var et meget flot og fornemt sted og vi spiste af næste alt. ( Til den lave pris af ca. 400.- danske kroner for 4 voksne ) Det var en fornøjelse at være ude med disse mennesker. Selv om kultur forskellene er store og vi ser forskellig på mange ting. Så er der alligevel også universelle ting som binder os sammen. Og så bliver vi jo også alle en lille smule klogere og rigere på oplevelser. Vi fik et meget fornemt 3 meter langt kinesisk billede. ( Håndmalet og med kinesiske tegn ) Og konen fik en flot vifte. Så næste gang jeg kommer til Qinhuangdao må jeg hellere tage en dansk ting med. Måske noget H.C. Andersen, da han er kendt af næsten alle kinesere.

Ingen kommentarer: