søndag den 17. april 2011

Løse heste !

Så galt gik det dog ikke, men det kunne såmænd godt have været enden på sagen. For 3 gang indenfor 2 måneder, kom jeg på løbe ben forbi en mark, hvor to ponyér står og græsser - og for 3 gang gik den ene ude på vejen. De sidste 2 gange har jeg kunne fange hesten og derefter sat den ind i indhegningen igen. Men denne gang løb den fra mig. Så henvendte jeg mig til gården, der støder op til marken. Og her mødet jeg en noget uforstående fritidslandmand. Han kunne ikke lige se at det var et problem. - Han mente ikke at hans heste var til fare for andre - Han mente basisk set at jeg skulle blende mig udenom og måske finde en anden vej at løbe på. Selv da jeg forholdt ham at han satte andres liv i fare ved at lade hesten løbe fri - Og at det oveni købet efter dansk lov kunne koste bilejeren en formue, virkede han helt ligeglad. ( Smilte og sagde: Jeg hører hvad du siger !" ) - Magen til uansvarlighed skal man lede længe efter.

Ingen kommentarer: