fredag den 17. juli 2009

Vi voksne kan også være bange !

Normalt bare en sang for mig, men nogle få gang krøller tankerne samme i en sen nattetime og man får helt ondt i sjælen. Forhistorien er at en god kollega og min storebror, har på kort tid fået lavet en ballon udvidelse, på grund af alvorlige problemer med kredsløbet ( Man kan også sige at det er et vink med en vognstang om, at livet også ta` slut ) Begge havde talt om at de strålede ud i deres arm. For leden spillede knægten og jeg så meget bold, at jeg blev øm i min højre arm…… Og så var det at jeg vågnede midt nat med ondt i armen og pludselig kunne høre mit hjerte. Der i mørket er det svær at overbevise sig selv: ”Rolig nu Nils, du dyrker masse af motion, du ryger ikke, dit blodtryk og helbred er i top. Og du har aldrig ondt ”. Når baghovedet siger ” Din far havde problemer med hjertet – din lillebror har også lidt – du nærmer dig den magiske 50 – 55 års grænse for mænd – du spiser også en gang imellem chips og drikker et glas rødvin – du har vejet 3 -4 kg mindre. ) Når man først er kommet ind på så krøllet en gang tanker, og man begynder at tænke på alt det man kunne miste, så kan sådan en nat godt blive lang. Det er heldigvis ikke noget der sker tit. Og man skal da heller ikke fylde livet med bekymringer.

Ingen kommentarer: