onsdag den 8. juli 2009

Min fatteevne rækker ikke så langt !!

På min arbejdsplads har vi en regel om, at gravide ikke må arbejde i produktionen. Meget fornuftig, da de stoffer vi arbejder med er mistænkt for at give skader på ufødte børn. Vi har så en god ordning med at disse kvinder kommer over i administrationen og hjælper til. Job funktionen er tilpasset, således at de kan være "pletvis " syge, have nedsat tid eller nedsat arbejdsbyrde ( Eller en kombination ). Alt sammen rigtig godt for de gravide. Men så er det at min fatteevne ikke rækker. Jeg ved godt at det er at træde ind over folks private liv. Men der er nogle fra gravid gruppen, der står med i rygergruppen, når administrationen skal have stillet nikotin trangen. Hvordan hænger det lige sammen ?? Selvfølgelig skal de ikke dermed jages over i produktionen. Men de burde da i det mindste tænke: Her er et ansvarlig firma, der sætte mig på skånejob, for at jeg give mit ufødte barn, så stor en chance som mulig. Så burde jeg også selv bidrage med et rygestop. Men der er rigtig langt mellem det som medarbejder kan forlange af virksomheden, til det som virksomheden kunne ønske af medarbejderen på dette område.

Ingen kommentarer: