mandag den 27. juli 2009

Beskæftigelse på stranden !



Strand livet er for mig tre ting. Enten svømmer jeg, sidder og kigger på alle andre badegæster, eller ligger på badehåndklædet i en mærkelig form for halv bevist drømmeland……. At betragte de andre badegæster og prøve at sætte baggrund på dem, at se deres indbyrdes familieforhold, at se deres sociale status, bare ved at følge deres attituder og opførsel kan være rigtig sjov. Og man kan faktisk få meget menneske kendskab ind i hovedet ved at prøve denne leg. Derimod syntes jeg at den halvt bevidstløse tilstand jeg rammer, når jeg ligger med lukket øjne og solbader er lidt uhyggelig. Jeg hører næsten alle lyde, men glider umærkelig over i et drømmeland, hvor fakta og fiktion er en stor blanding. Jeg kan altid tydelig huske, hvad der er blevet mikset sammen, ofte total sø realistisk og fuldstændig uden sammenhæng. Langt fra den effektive måde, jeg bruget tankerne på når jeg løbet. Under sådanne ture kan jeg arbejde med ideer og få dem pudset af, så de kan bruges ”in real life”. Det er helt klart ikke noget jeg skal prøve med mine solbadningstanker. Men en psykolog ville nok kunne få rigtig meget ud af disse tanker….. Nå, jeg må anse dette beviste drømmeland, som en slags rydde op fase. Hvor der bliver smidt alt mulig ubrugelig information væk, og mens det ryger ud, passerer det lige forbi min bevidsthed og bliver til noget værre bævl !

Ingen kommentarer: