søndag den 24. maj 2009

Rystende ringe !

For nylig var vi inviteret til dobbelt fødselsdag ( 70 og 75 års fødselsdag ) Det var egentlig ikke nogen vi kendte særlig godt, men et par ældre mennesker, der kommer Huset i Vejen. Hvor min kone er morgenvært hver fredag. De er et par enfoldige mennesker, som har fundet sammen i en sen alder og som gerne ville holde en fest for deres venner ( hvilket ikke er andre end dem der kommer på værestedet i Huset ) Så for at gøre en god gerning og gør nogle glade tog vi med. Maden og selskabet var blandet. Vi sad ved et ældre bøssepar - en neurotisk dame - og andre skæve eksistenser. Så der var lidt svært at holde konservationen igang. Men alligevel var det hylende morsom at møde sådanne mennesker. Eneste kritikpunkt, som dog overskyggede det hele, var et 3 mands orkester. Eller rette: En dame med Cola briller, som spillede hammondorgel ( Model Fætter BR ) Og nogenlunde syngende ældre herre og en skrigende - falsk syngende ældre kvinde. De gik dog voldsom til
sangen, hvilket næsten væltede alle gæsterne. Jeg svigtede min eller spontane ærlighed, og gik IKKE over og fortalte dem hvor ringe de var. Men det burde jeg nok alligevel have gjort, da jeg nu kan frygte, at de vil ødelægge endnu en fest, eller flere med deres forfærdelige optræden.

Ingen kommentarer: