mandag den 18. maj 2009

Rengøring uden menneskelig indsigt !

Jeg har en meget flink rengøringsdame på arbejde. Jeg møder hende næsten hver morgen, og vi hilser, uden overhovedet at snakke sammen. Hun er Tysker og tager turen til Lunderskov hver dag. Hun er vel almindelig dygtig og noget genert. Og så er hendes dansk ikke særlig godt. Men hun arbejder konstant og pligtopfyldende. Så forleden var hun syg, og lige den dag var der inspektion fra hendes arbejdsgiver. En fedladen, negativ udstrålende dame, som kun kunne kritiserer. Hun kravlede rundt og tørrede fingeren hen af fodlisterne og kiggede ned i skraldespandene. Jeg forklarede hende, at rengøringsdamen nok var syg. Men det prellede helt af på matronen. Så der blev skrevet en noget træls rapport. Der var ikke megen empati at spore, og jeg havde oprigtig ondt af " min" rengøringsdame, som til daglig gør en fin indsats. Og som, uagtet kritikken helt sikker er et bedre menneske en matronen med blokken.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har arbejdet som rengørings leder i mange år og hvor er det dejligt at læse at nogen er tilfreds med hverdags indsatsen fra rengøringsdamen / manden vi høre desværre utrolige anklager fra vores kunder og kun sjælden ros
Jeg har arbejdet i 22 år som rengøringsleder men er i dag syg p.g.a stress
tænk over hvor mange personer der "kikker" over rengøringsmedarbejderens skulder

Anonym sagde ...

Jeg har arbejdet som rengørings leder i mange år og hvor er det dejligt at læse at nogen er tilfreds med hverdags indsatsen fra rengøringsdamen / manden vi høre desværre utrolige anklager fra vores kunder og kun sjælden ros
Jeg har arbejdet i 22 år som rengøringsleder men er i dag syg p.g.a stress
tænk over hvor mange personer der "kikker" over rengøringsmedarbejderens skulder