onsdag den 20. maj 2009

Besøg på Nysted Havmøllepark !

Dagen efter tog vi til Nysted Havmøllepark. En fantastiske oplevelse. Vi sejlede ud fra Gedser i en hurtiggående motorbåd, og kom ud til en transformatorstation, som er placeret midt mellem møllerne. eg har aldrig været off-shore før, så jeg blev tilpas imponeret. Alt var stort og sikkerheden var langt langt over det jeg er vant til i min hverdag. Enegen anlæg - videokamera - lysbue detektorer og alarmer. Der var det hele. Og de folk vi mødte virkede utrolig kompetente. Og så var der jo også en vis faglig vinkel på besøget. Godt nok var det Siemens møller, men det lugtede lidt af LM Glasfiber vinger. Jeg fik taget nogle gode billeder og fik en video med hjem, som helt sikker skal vises for både sikkerhedsfolk og ledelse. Og så fik jeg en oplevelse, som ikke er alle beskåret. Godt initiativ og godt planlagt. Næste gang bliver mødet på Danfoss Drive.

Ingen kommentarer: