søndag den 25. januar 2009

Tudefjæs mejeri, måske med tidsbegrænsning

44 fyrede medarbejdere ud af 76 ansatte. Det er da billig sluppet. Var jeg " tvunget" til at overtage en konkurrent, hvis medarbejdere havde brugt de sidste mange år på at hade mig. Havde jeg nok sat dem alle på porten. Om ikke andet, så for at få et godt arbejdsmiljø og en kvalificeret og motiveret medarbejderstab. At deres tillidsmand er chokkeret er et tydelig tegn på den negative holdning jeg tænker på. ( Tudefjæs som omtalt på min blog 13/12 -08 ) At de stadig skal producerer, må de se som en bonus, der måske endda kan have en tidsbegrænsning. For denne løsning er nok i længden ikke særlig rentabel og slet ikke i Arlas ånd. At samle produktionen, så der tjenes flest mulige penge til deres ejere. Som er danske landmænd - Ikke en filantropisk forening med det formål at yde egnstøtte til håbløse projekter.

Ingen kommentarer: