torsdag den 24. april 2014

Farlig lys øl !


På vores ferie på Den Dominikanske Republik var det allesteds nærværende øl mærke "Presidente" - Mærket var lokalt og det smagte faktisk rigtig fint. Oveni købet var "light" udgaven den mest udbredte, hvilket jeg syntes var rigtig smart, da man så godt kunne drikke en øl inden lunch uden at virke som en alkoholiker. - Men jeg skulle blive klogere !
På 3 dagen af ferien løb jeg en hård tur langs stranden i formiddagssolen. Da jeg kom tilbage var jeg noget tørstig og skyllede hurtig 2 Presidente ned - Ja faktisk åbnede jeg en 3, som jeg kunne sidde og hygge mig med. Der gik dog kun små 10 minutter, så kunne jeg mærke en vis påvirkning af alkohol. Hvilket jo ikke kunne passe da det var Light øl. Jeg studerede derfor flasken og især indholdsfortegnelsen. Og hvad !!!!!!! - Light øl er på 4,3 % - Det var noget af en overraskelse.

Ingen kommentarer: