onsdag den 16. april 2014

Amalie - Hvor er din hjerne !

I går aftes gik jeg og malede stuen, mens konen så luksusfælden. Jeg endte dog med at sidde og stirre ind i skærmen, med indtørret pensel og kæben helt nede på brystet.
 
Amalie Szigethy var i luksusfælden. En mere urealistisk - selv centreret og Barbie blond dumrian har jeg aldrig nogen siden set. Hun var ikke bare udenfor pædagogisk rækkevidde. Hun var udenfor kategori. Jeg sad lidt og prøvede at vurderer hende op mod et andet menneske som også var på dette ubeskrivelig lave videns niveau. Men da jeg var kommet længere med en Peter og Morten ( Som helt sikker er væsentlig mere bevist om deres egne evner og omverdens sammensætning ) Så måtte jeg opgive.  
 
Uanset om værterne i Luksusfælden kan hjælpe hende eller ej, så har hun nu vist, både at hun nærmest foragter almindelige mennesker med almindelige job. Og at hun nok aldrig bliver en del af et fælleskab. Hun er godt på vej til at ødelægge alt for sig selv. Lykkes det ikke, skal en smart mand helt sikker få hende kørt "over". For hendes billede at verden er så forvrænget, at hun vi tro på næsten alt. Bare det kommer ud af munden på en "kendt".
 
Noget der virkelig undre mig...... Hvor er hendes mor i dette spil. Hvor er den ansvarlige forældre, som guider og hjælper sit barn med at leve/overleve i denne verden. Så vidt jeg kunne forstå på udsendelsen, så sendt moderen bare flere penge. Hvilken hjælp er det. Nærmest uansvarlig. Og jeg tror da helt sikkert at Amalie, når hun måske bliver klogere, vil tænke tilbage på hendes mor som en der var med til at grave hullet større og bidrage til at det hele var endt i selv centreret kaos.
 
Lige inde udsendelsen sluttede, tænkte jeg faktisk på om ikke Amalie skulle have sine skolepenge tilbage...... Men jeg må nok alligevel sige NEJ ! - For dem har hun allerede selv taget, ved bevist at have valgt skattebetaling fra. - Som hun sagde - Citat: "Når man nu ikke har penge til shopping, så bliver man nød til at lave være med at betale skat. Jeg kan jo betale, når jeg igen kommer til at tjene penge"  - Desværre ender hun nok som dårlig betaler - Måske i gældsfængsel - Eller med en gælds sanering. Lige meget hvad, så er det igen samfundet der står som betaler ( LÆS: dig og mig ) - Men det er åbenbart prisen for at have så ualmindeligt blonde Barbie dumme personer i vores samfund.

Ingen kommentarer: