søndag den 18. august 2013

På farten igen !

Så er jeg på vej til Kina igen. Mit job bringer mig "næsten" kloden rundt. ( Har været i Arkansas - Spanien - Indien indenfor de sidste 2½ måned / Og Canada - Brasilien - Polen og Holland venter indenfor de næste 3 - 4 måneder) - Så jeg får set en del. Jeg er dog stadig mest fascineret af Kina. Et utrolig stort og kompliceret land. Med et helt andet mindset end vi vesterlændinge. De har på en gang en fantastisk ro i sindet og en utrolig kraft til at vokse. Jeg er på ingen måde enige i den måde de har opsat deres politiske system. Men jeg bliver gang på gang overrasket over den måde de klare deres udfordringer. - Og så er de venligheden selv. Ingen steder i verden har jeg følt mig så velkommen - Og jeg har aldrig følt nogen fare eller trusler. Skulle jeg nogensinde få muligheden få en udstationering udenfor Danmark vil Kina stå øverst på listen. Lige over Indien.

Ingen kommentarer: