tirsdag den 15. februar 2011

Dyrelivet er helt anderledes !

Dagens løbetur gik langs stranden. Små 6 km ud og så bare hjem af samme rute. Jeg elsker at løbe langs vandet. Og helt ærligt, så savner jeg stadig at løbe langs Mariager Fjord. I dag fik jeg så syn for at det var en helt ny og for mig ukendt strand. Jeg kom forbi bevæbnet vagter, forbi folk som fiskede med net direkte fra stranden og så en død havskildpadde. Den var "meget" stor. Omkring 70 cm. lang. Den var sten død. Fiskene havde spist dens øjne, så den havde nok været død et stykke tid. Men det var imponerende at se så stort et dyr, bare skyllet op på stranden. Jeg har også set Lærken. Den vimser rundt ved strandbredden og agerer vadefugl. Det er helt udenfor de rammer jeg normalt ser denne fugl. Jeg glæder mig til at den hænger over de danske marker og synger dens meget karakteristiske sang. Så er det helt sikker forår.

Ingen kommentarer: