torsdag den 30. december 2010

Har du lyst til at blive skudt !


... Ja, det spørgsmål kunne godt blive aktuel, når man skal til jagtprøve. For jægernes egen forening anslår at ca. 300 bliver skudt hvert år. Tallet i sig selv er lidt skræmmende, men det der er mere skræmmende er deres undersøgelse af mixet alkohol og skydevåben. Man havde kortlagt at 86 % af jægerne havde fået 2 genstande eller mindre. - MEN HVAD MED DE SIDSTE 14 % - Havde de så fået mere en 2 genstande ? - Jeg kan huske som barn, hvor jeg agerede klapper til jagt. Her startede de voksne med nogle ordentlige gibbe nakker og derefter blev vi unge knægte placeret nærmest i skudlinjen med vores klaptræ. ( I dag kan det godt gyse i mig ved tanken ) - For ikke så lang tid siden mødte jeg en jæger i Skodborg skov (se tidligere indlæg fra efteråret) Og jeg har sammen med andre MTB ryttere i Østerskoven ved Hobro oplevet at vi direkte blev truet af en jæger. Dengang anmeldte vi sagen til politiet. Mon disse to også havde set dybt i jæger snapsen ? - Man kunne mistænke dem for at være mellem de 14 %. Aktuelle tal for de sidste 2 måneder: 4 såret og 1 dræbt !

Ingen kommentarer: