torsdag den 29. april 2010

Samme opgave, men de havde dog et par ekstra udfordringer !

Jeg var i dag til tema dag ved Arbejdstilsynets i Kolding. Tilsynet havde, gennem den nye indsats omkring de virksomheder, der havde mere end 100 anmeldte arbejdsulykker i 2008, lavet en særskilt indsats mod de kommuner der ligger i Region SydDanmark. Så der var arbejdsmiljø medarbejdere fra både Horsens - Fredericia - Kolding - Odense - Vejle - Sønderborg - Esbjerg og selve Region SydDanmark var repræsenteret. De dækkede ca. 80.000 ansatte og havde ca. 1000 anmeldte arbejdsskader i 2008. Chef ved Arbejdstilsynet Palle Graversgaard startede dagen med lidt baggrund for dagen, vi fik så et par indlæg i plenum om EASY og et Morsomt indlæg fra Arbejdsmiljøleder Ninus Seistrup ved SCA Packaging i Grenå. Derefter delte vi os op i work shops. Jeg var inviteret til at leder den work shop der handlede om nærved ulykker og hvordan man får kommunikation, medarbejderinddragelse og respekt til at gå op i en højere enhed, der giver resultater. Mit indlæg tog en time og derefter var der åben debat. Jeg tror at de fik en masse med hjem, og at de fik flere gode ideer til at få nye resultater. Dog kan jeg tydelig se forskel mellem min og deres verden. De har utrolig langt mellem top og bund i deres organisation De lider voldsom af bureaukrati og så mangler de en ledelse der VIL OG VISE VEJEN. Synd, for der er netop det fundament i min organisation der gør at jeg kan flytte på tingene og at jeg kan få både økonomi og frihed til at gøre det der skal til. Og disse to ting gør også at jeg brænder for sagen.

Ingen kommentarer: