onsdag den 7. april 2010

easy. Arbejdstilsynets anmeldelsessystem !





Jeg var i dag til møde ved Arbejdstilsynet ( AT ) i København. Jeg har før deltaget i disse møder, som AT holder med brugerne af anmeldelsessystemet easy. Et system til anmeldelse af arbejdsskader, som bliver obligatorisk at bruge efter juli 2010. Der var blandt andet repræsentanter fra Arla, Kims, Kolding Kommune, Rigspolitiet og Kommunernes Landsorganisation. Denne gang gik arbejdet ud på at definerer de statistiske udtræk, som vi gerne vil have ud af systemet. Det kan måske godt lyde rigtigt tørt, men alligevel meget relevant. I dag sidder jeg og taster alle skader ind i systemet, men må også lave en parallel registrering, så jeg kan lave de tal som virksomheden har brug for. Jeg syntes at det er fint at en offentlig myndighed tager deres brugere med på råd, når der skal udvikles på deres systemer. At en så konservativ myndighed som Arbejdstilsynet er åben over for sådanne arrangementer, burde andre også kunne lærer af dette. Eksempelvis den elektroniske læge jounal eller Skat, som efter at have tvunget folk over på elektroniske løsninger alligevel skal sende for 1. million kroner post, med folks koder. Da man ikke har tænkt denne krølle ind i systemet.

Ingen kommentarer: