torsdag den 6. august 2009

Sektor 27 - Øøøøhhh - hvad !!

Weekend i Hals. På besøg ved et par gode venner. Vejret var perfekt og vi var både på stranden, på gå tur ved havnen og sad på terressen til langt ud på aftenen og pimpede rødvin. Vi skulle selvfølgelig have fisk til aften, og gik til den lokale fiskehandler. Et rigtig lokalt sted, som havde mange sjov og spændende fisk. Den noget tykke ejer, var voldsom snak saglig, og gav både gode råd om tilberedning og anekdoter om selve arten.
Pludselig fik jeg øje på et skilt i butikken. " Alle fisk, som ikke er mærket med fangststed, er fanget i Sektor 27". Hva ! - Sektor 27 ?? Så jeg måtte lige spørge. Så fik jeg en længere forklaring om sporbarhed på fødevarer og veterinær myndighedernes krav. Alt sammen noget jeg godt vidste fra min tid i Arla Foods. Men da han så skulle forklarer, hvor Sektor 27 lå, blev det lidt svært. Så jeg lovede ham, at næste gang vi kom til Hals, ville jeg lave et mere forbruger oplysende skilt. Eventuel med et kort over Sektor 27. Så må vi se om jeg kan klare opgaven.

Ingen kommentarer: