onsdag den 11. marts 2009

Grønspætten - Spejdergrøn !

Så fik jeg sørme Grønspætten af se. I Skodborg skov. På en løbetur ad Hærvejen, var der pludselig et grønspættepar i lav flugt, hen gennem skoven Jeg stod lidt stille og så på denne flotte fugl. Den grønne farve gav et helt speciel glimt i lyset mellem træerne. Den fugl så jeg aldrig i skovene omkring mariager Fjord. Og så kan man jo også få et flash-back på sin ungdom, og dengang Anders And var god læsning. Rip - Rap og Rup. Og deres spejderliv. Især grønspættebogen, hvori der var svar på alt, var et af mine bedste minder. Tænk at man dengang var så naiv, at man faldt for en sådan tanke. Men også forunderlig, at jeg faktisk stadig kan trække den samme følelse frem igen. " Naivitet er ikke kun forundt de ubesmittede". Hvis nok sagt af Orson Welles.

Ingen kommentarer: