fredag den 27. februar 2009

Selvhøjtidlig bakteriedeling !

I går var jeg en tur nede på vores søsterfabrik for at gå en fabriksrundering med ledelsen. Både for at samle lidt inspiration og måske for at give dem lidt feed back og gode råd. ( Vi er en smule foran på næsten alle felter - Så vi kan nok lærer dem et eller andet ) Jeg opdagede at de har, set fra min verden, en mærkelig vane med at give hinanden hånden som en goddag hilsen. De gav også de forskellige værkfører hånden, da vi gik rundt. Ikke at jeg afskyr håndtryk, men det virker meget formel, stift og selv højtidlig. Og det virker nærmest, som man tager distance til de almindelige arbejdere, når man kun giver værkfører hånden. Hjemme på vores fabrik, siger vi god morgen til hinanden og til alle medarbejderne. Det passer rigtig godt til mig. Og så har jeg nok også en bakterie forskrækkelse. Hver gang man giver et andet meneske hånden udsætter man sig for smitte. Og i ovennævnte eksempel har folk nok ikke lige været ude at vaske hænder. Min bakterieforskrækkelse er nok opstået, dengang jeg var ved Arla Foods. Her var man meget opmærksom på smitte. Og der lavede man mange svaber test af folks håndhygiejne. Det var ikke altid særlig flotte prøver. Og det var endda prøver på folk, der havde en uddannelse i hygiejne

Ingen kommentarer: