onsdag den 25. februar 2009

Flag har nu en vis betydning


Forleden havde naboen fødselsdag. Han er af norsk afstamning, så det norske flag var gået til tops. Der stod godt nok et par mindre danske flag i indkørslen. Men det norske var det største........ Og mig, der ellers syntes at være rimelig åben over for andre mennesker, var alligevel mærkelig berørt af at se en andet flag i et villakvarter. Det var lige på kanten. O.k. Et skandinavisk flag kunne lige gå, men jeg tænkte lige sagen lidt længere ud. Hvad med et tysk flag - Iransk flag eller et Kinesisk flag. Så var historien måske noget andet. ....... Nå, flaget kom ned inden solen gik ned, så den regel kender de da. Og så varer det nok lidt tid inden det "jætte fine " flag kommer op igen.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jätte fina er svensk! Typisk at folk ikke kan kende forskel på svensk og norsk. Det er ved lov, ulovligt at flage i flagstangen med andre flag end nationens egne flag. Fx er det lovligt at flage med det bornholmske flag (på bornholm). Jätte fina flag bliver på norsk: veldig fine flag eller meget fine flag. (I Norge havde de dansk skriftsprog indtil for 100 år siden)

Nils Mogensen sagde ...

Ja, hverken norsk eller svensk er min stærke side. Jeg har faktisk præsteret, sammen med konen, at stå ved en svensk pølsevogn og prøve at forklare hvad der skulle i en hotdogs - Det endte med en fortvivlet svensker, som udleverede et pølsebrød med 2 pølser inde i samme brød. Vi skreg af grin, hvilket nok var lidt synd for pølsemanden...... At det direkte er ulovligt at flage med andre landes flag var jeg ikke bekendt med. På min virksomhed flager vi faktisk med flere udenlandske flag. Sådan at det passer med de nationer som besøger os. Det må jeg lige tjekke op omkring / Tak