onsdag den 18. juni 2008

Det var godt nok surt !


Som " Gammel" Arla mand, er jeg nok lidt mærkevarer skadet. Jeg går stadig efter dette mærke i køleren. Men er dog ikke fanatisk. En ost fra et andet mejeri kan nemt ryge i indkøbskurven. Og Thise Mejeri har skam også et par gode niche produkter som jeg gladelig køber. Men mælkeprodukter fra "tudefjæs" mejeriet Hirtshals, har dog altid været et problem. At man kan drive virksomhed på hovmod og en viften med janteloven over for dem, der er ens konkurrenter har jeg aldrig forstået. Almindelig jysk fornuft må helt have forladt deres måde at arbejde på. Selv det at holde forretningen sund, kan man nu hører er et problem. Havde Hirtshals Mejeri været lige så opfindsom, som andre af de små mejerier, og lavet et unik produkt. Men nej, de har lagt sig i slipstrømmen og produceret det samme som de store. ( Tænk tesen: At en lille smedemester i Viborg, pludsentlig ville lave cirkulationspumper efter samme model som det store firma i Bjerringbro ) Han skulle så starte med at skælde Grundfos ud for unfair konkurrence, vifte med janteloven og derefter bruge pressen til at se forurettet ud........ Nej vel ! Det ville aldrig gå. Og hvorfor nu dette udbrud af galle ? Jeg tænkte, at mine fordomme skulle afprøves, og jeg købte en liter Hirtshals letmælk. Og så var det sgú sur, selv om der var 5 dage til sidste salgsdato.

Ingen kommentarer: