torsdag den 12. juni 2008

Er jeg overhovedet rig !

Jeg syntes selv jeg er rig. Rig på familie og gode venner. Rig på godt humør og gå på mod. Og jeg er vel også ved muffen, når vi taler helbred. Men hvad når vi taler penge. Det er jo normalt det omverden forbinder med rigdom. Ja, jeg har til dagen og vejen, og til ferie. Det er også muligt at lave et eller to impulskøb, uden at bankén går helt i krampe. Men nysgerrigheden var dog alligevel for stor, da muligheden for at måle sig op mod verden pludentlig var der. Først blev jeg positiv overrasket. Er jeg virkelig mellem de 40 millioner, der er rigere en mig ! Men bagefter bliver man helt sørgmodig, at der findes milliarder, der må leve et liv fattigere end mig.
Håber at de så er rige på de ting der ikke kan gøres op i penge. Så som de ting jeg nævnte først.

Ingen kommentarer: