tirsdag den 10. december 2013

Pensionist fælden !

2,5 millioner danskere skal arbejde efter de er fyldt 65 år. Det lægges der op til i pensionsreformerne, ifølge tal fra TNS Gallup. Men kun 15 procent af danskerne vil frivilligt beholde jobbet efter 65-årsfødselsdagen, og derfor gælder det for danskerne om at spare godt op, lyder det fra forbrugerøkonom Ann Lehman Erichsen fra Nordea: "Her er ens arbejdsgiverordning sjældent nok. Derfor er det positivt, når undersøgelsen viser, at flere danskere nu sparer op "ved siden af" sammenlignet med i fjor. Det er især blandt de 40-54-årige, at andelen af dem der sparer ekstra op, er øget betydeligt," siger Ann Lehmann Erichsen. ( Jeg vil godt nok være træt af at skulle arbejde efter de 65. - Ja - Jeg ville allerhest gå når jeg bliver 62 - 63 år. Om jeg har penge nok er så spørgsmålet. Eller spørgsmålet er måske rettere. Hvad vil jeg have af udgifter og behøver jeg at leve livet som jeg gør idag, når jeg bliver 63 år.)

Ingen kommentarer: