fredag den 20. december 2013

Fri hastighed !


Jeg var for nylig i Stettin / Polen på grund af arbejde. Turen gik gennem Nord Tyskland, og meget af vejen er en næsten ny motorvej. Flot og gedigen tysk kvalitet. Og bestemt bygget til den frie hastighed  - Men det er bestemt ingen fornøjelse. Godt nok ligger jeg med autopiloten på omkring 130 km. Og syntes at det går kvikt derud af. Men jeg skal holde mig i venstre vejbane for der er nogle, der kører væsentlig hurtigere. Ja, jeg har nogen gange fornemmelsen af at jeg næsten holder stille når de kommer brølende forbi. Uden at vide det nøjagtig, så bedømmer jeg nogle til at kører over 230 km i timen. Jeg har næsten ikke fantasi til at forestille mig hvor galt det kan gå. Ikke hvad der sker med fart synderen, men mere hvad der sker, hvis de rammer ud bag i mig med den fart.

Ingen kommentarer: