søndag den 19. maj 2013

Joachim faldt helt igennem !

Jeg var for nylig til en konference på Christiansborg omkring produktivitet og arbejdsmiljø. Vi sad i Fællessalen, hvilket var et flot sted, jeg aldrig havde set før. Indlæggene var gode og jeg fik også talt med en del kollegaer. Især et af indlæggene var interessante. Professor Andreas Holtermann, fra Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø, gjorde opmærksom på, at 36-40 pct. af danskerne føler fysiske smerter efter endt arbejdsdag. Andreas Holtermann anbefalede en integreret produktivitets- og arbejdsmiljøindsats, der er villig til at gå nye veje. Og at det ikke altid er arbejdspladsen der skal tilpasse sig medarbejderen - Men at medarbejderen også havde en stort ansvar for at være tilpasset arbejdet.
Konferencen blev afsluttet med en livlig paneldebat mellem politiske ordførere fra Socialdemokraterne, Enhedslisten, Venstre, Dansk Folkeparti og Liberal Alliance. Politikerne udtrykte generel enighed om, at arbejdsmiljøproblemer løses bedst mellem arbejdsgiver og arbejdstager. Der var dog uenighed blandt politikerne om, hvordan Christiansborg skal tackle udfordringerne på det danske arbejdsmarked.Og så var jeg voldsom skuffet over Joachim  B. Olsen - Manden som ellers altid er fremme i skoene. Jeg tror ikke at han formåede at sige 3 sammenhængende ord under hele mødet. Og det han sagde lyste langt væk af at være uforberedt - passiv deltagende og nærmest ligeglad. - Han faldt virkelig igennem !

Ingen kommentarer: