tirsdag den 29. oktober 2013

Tirsdag er dagen for opgaver !

De fleste danskere får ikke gjort en særlig stor indsats på arbejdet om fredagen. Til gengæld er vi meget effektive om tirsdagen. En ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Metroxpress, viser at fredag er den dag på ugen, hvor danskerne får mindst fra hånden på jobbet. Kun seks procent af danskerne svarer, at fredag er den dag, hvor de er mest effektive på arbejdet. Derimod er tirsdag den dag, hvor vi er klart mest oppe i gear. Der er omtrent dobbelt så mange danskere, der peger på tirsdag som den mest effektive dag, set i forhold til gennemsnittet for resten af ugens dage. "Mandag skal man lige i gang. Meget af tiden går med småsnak med kollegerne, og man skal lige have orienteret sig i arbejdsopgaverne. Først tirsdag er man rigtigt oppe i omdrejninger. Om fredagen er man mentalt flad og allerede halvt på weekend," siger professor og arbejdsmarkedsforsker Flemming Ibsen fra Aalborg Universitet. - ( Det kan være at jeg skal tage pejling efter denne undersøgelse. Jeg kan lægge mine sværeste opgaver om tirsdagen - Eller jeg kan indkalde folk til møder på denne dag. I håb om at de præsterer bedre. - Mandags syndronet kan jeg ikke genkende..... Men at man godt kan være mentalt på vej til weekend om fredagen er ret tydelig. Både blandt kollegaer og når jeg ser på mig selv)

Ingen kommentarer: