lørdag den 18. april 2009

Hvor heldig kan man være ??



Lørdagen var ellers afsat til at være dommer til Danmarksmesterskaberne i Holdkap svømning i Ringe. Knægten var udtaget til at deltage på Vejen Drengehold. Lige inden start fra Vejen fik jeg dog den besked, at jeg kun skulle kører, da der var dommere nok. Så på vejen til Ringe smuttede vi lige forbi hjemmet efter noget løbetøj ( Noget skulle tiden jo gå med ) Da vi ankom til Ringe, så jeg et par løbere gå rundt med nummer på maven. Straks fik jeg dem udspurgt, og de kunne oplyse at på den anden side af svømmehallen, ville der starte et lokal løb på 5 og 10 km. - - - OM 8 MINUTTER !!!

Jeg fik lynhurtig klædt om til løbetøj, lige ved siden af bordet, hvor man købte sit nummer. Og jeg kom ud til startsnoren 5 sekunder før start.

NUL OPVARMNING !!! Men en flotte tur på 10 km. Rundt om en lokal sø, hestemarker, flotte villaer og et smut ind i Ringe skov. Der var ca. 100 deltager til Ringe Gymnastikforenings arrangement. Og ca. 35 løb den lange. Konkurrencen var ikke overvældende og jeg fik en fin placering som nr. 2. ( 10. km på 40.59 ) Hvilket var udemærket, med omstændighederne taget i betragtning. Men mest af alt. At være så heldig at dumpe lige ned i et lokal løb. Ju- hu for en oplevelse.

Ingen kommentarer: