torsdag den 27. november 2008

Mænd af få ord !



Hørte lige i radioen til morgen, en John Engelbrecht, der talte om kommunikation og forskel mellem mænd og kvinder. De havde konstateret at mænd havde ca. 3.000 ord i deres parat tale, mens kvinder havde ca. 7.000 ord. Hvis man så lægger alle de andre kommunikations måder som kvinder også benytter sig af: Mimik, lyde, attitude, attributter og flirt, så kunne de nå op på ca. 20.000 mulige måder at kommunikerer på. - - - Det hænger jo fint sammen med hans næste pointe - - - Han havde den påstand. At mænd havde en stor tilfredsstillelse ved at løse problemer, mens kvinder havde en stor tilfredsstillelse ved at tale om problemer.

Der gik jeg lige en Aha ! oplevelse. Jeg fik sat ord på det, jeg har tumlet med i mange perioder af mit liv. Ikke at det kan løse mine hverdags problemer, men nu kan jeg bedre forstå de samtaler jeg støder ind i på job eller i fritiden. - - - Og hvorfor havde jeg så ikke opdaget det noget før. - Ja, jeg havde ikke ord nok til at regne den ud !

Ingen kommentarer: