lørdag den 16. august 2008

Fra duer til fluer.


Vores tidligere hus i Hobro var, om ikke angrebet, så da omringet af ringduer. En flot fugl med en forfærdelig sang. Og den kunne blive ved og ved. Gerne en tidlig søndag morgen eller når vi havde sat os i haven for at nyde stilheden. - - - - Nu har vi ingen duer, men rigtig mange fluer ! Er det et tegn på at vi er kommet tættere på landet ? Er vi blevet så gamle at vi tiltrækker dem ? Eller er det bare områdets vartegn ? En ting er sikker. Det er pi... irriterende De er over alt. Jeg har efterhånden lært at svinge fluesmækkeren som en Ninja. Knægten bruger en model med strøm. Men alligevel er der fluer. Helt alvorlig talt, så har jeg faktisk gået og ledt efter en af de fluesnore med lim på, som hang i min bedstemors køkken. Godt nok noget af det mest ulækker jeg kan huske fra min barndom ( ½ meter lang brug stykke tape, med 50 -100 døde fluer, hængende i vinduet og blinke i solen ) - - Nå, jeg har også set en model i byggemarked, dersvitser dem. Men ind til jeg får sådan en i huset, sniger jeg mig rundt så stille som en Ninja og dræber til højre og venstre.

Ingen kommentarer: