fredag den 24. oktober 2008

Hvis jeg ikke var vågen..........



Hvis jeg ikke var vågen, så blev jeg det helt sikker. På vej til arbejede denne morgen, sad og og tænkte på et udsagn, som jeg engang nylig havde hørt fra en indisk kollega Patel Umesh.
" Du skal aldrig kører den samme vej på arbejde mere end tre gange i træk, for så bliver det rutine. Og rutine er det der dræber". Så jeg tog en hurtig beslutning og kørte vejen over Andst. Og så blev jeg da rigtig vågen. I et lidt lumsk vejsving lå en BMW. Smadret næsten til ukendelighed. Om det har været fart eller rutine. Eller en blanding, ved jeg selvfølgelig ikke. Men min kollegas ord fik lige pludsentlig meget tyngde. Og lærersætningen kan jo bruges i hele ens tilværelse. Den vil ikke kun give en større opmærksomhed, men måske også en større forståelse og lærdom, da man jo er mere opmærksom.

Ingen kommentarer: