torsdag den 18. september 2008

Arbejds-apati er som en radioaktiv sky - Dræbende !



Jeg er af den overbevisning, at det formentlig er meget få mennesker, der går på arbejde og hjemmefra er fast beslutte på at præstere et rigtig elendig indsats den pågældende dag. Tværtimod, så tror jeg, at de fleste mennesker møder op på deres arbejdsplads med en god og seriøs holdning til at få noget godt ud af dagen. Men mærkelig nok går mange mennesker hjem fra arbejde og har præsteret en elendig indsats. De har ikke præsteret i nærheden af, hvad de kunne, hvis bare og hvis bare .... Ja - Hvis bare en række forskellige forudsætninger og omstændigheder havde været til stede. Hvad er det der er så dræbende for folks lyst til at præstere ? Hvad har så stor en kraft, at den kan suge lyst, vilje og initiativ ud af mennesker på den korte tid en almindelig arbejdsdag fylder ? Måske sidder den kraft dybt placeret i folks indre. Noget medfødt eller indlært !.......... Jeg ser ofte folk, der langsom, men sikkert glider tilbage i en form for arbejds apati. Folk der lægger en umærkelig sky ud over deres omgivelser, med tilbagelænet attitude og ord som" det nytter nok ikke, eller det har vi prøvet før 100 gang uden virkning". Man skal virkelig passe på sådanne mennesker og deres sky. Den både dræner mig for kræfter at kæmpe imod og den kan, på umærkelig vis suge en ind. Nogen gange kan man næste se skyen omkring folk ( Som en slags negativ aura ) . Hvad gør man ved sådanne mennesker ? De er svære at ignorerer, da de er en del af min arbejdsdag. O. K. Måske virker dette som et surt opstød. Jeg havde lige en oplevelse der skulle rystes af. Jeg er oppe på hesten igen.

Ingen kommentarer: