tirsdag den 26. februar 2008

Take away - Throw away


Hold op hvor er jeg træt af at se, hvordan folk sviner i vores fælles natur. Noget af det, der kan bringe min forargelse op i det røde felt, er en stor bunke affald af Take away mad fra Mc. Donald. Smidt i grøften fra en bil. Det er utrolig hvilken omtanker, eller måske mangel på samme, der går gennem hovedet på disse personer. Ofte kan jeg se at det er kasser med Happy meal ( D.v.s. at der sikkert har været børn med i bilen ) Hvordan er resten af disse forældres holdning til ansvarlig opdragelse ? Jeg kan næsten hører deres stemmer, mens de vender sig om mod bagsædet: " Se ud af vinduet børn, der ligger den farlige natur. Langt fra jeres verden af Play Station, junk food og videofilm. I må ikke stige ud af bilen, men smid bare affaldet ud af døren, for så kan de vilde dyr spise resten "............ Nej, de siger nok ikke sådan. Men deres intellegensniveau er nogenlunde til sådan tale.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Mogens
Tak for din tid hos Arla.

Jeg har nøjagtig som dig mht.affald i naturen. Det undrer mig at mange råber op om hvordan vi skal beskytte naturen når de samtidig kører det halve af landet rundt for at komme på arbejde eller smider det brugte emballage ud i naturen.
der var engen en der sagde:"walk the talk" sådan forstå at man skulle gøre hvad man sagde.

Mikael

Anonym sagde ...

Hvis man kører en tur lørdag eller søndag morgen, så er den helt sikker - der ligger papir fra den gyldne måge i vejkanten.
De burde selv betale for svineriet, så +5 kr. for hver ting der bestilles via drive-thru. De kunne gå ubeskåret til Danmarks Naturfredning, de samler jo skrald i græftekanterne et par gange om året.