tirsdag den 4. marts 2008

Min ven blev mobbet !


Om sommeren svæver musvågen flot over landet, men om vinteren bruger den en mere kaloriebesparende metode. At sidde på en gren og våge over reviret. Det har en stor flot musvåge valgt at gøre, små tre meter over en af mine løberuter i Fyrkat dalen. Hen over vinteren er vi efterhånden blevet så fortrolige med hinanden, at den nogen gange bliver siddende, når jeg kommer løbende forbi. Det er fantastisk at være under 3 meter fra en vild rovfugl. Nogle gange vælger den dog at flyve en lille runde over dalen og så tilbage til grenen igen. Og her er der nu opstået et problem. En flok krager har slået sig ned i skoven ved siden af. Og med det samme de ser min musvåge, går de helt amok. Jeg har set mere end 30 krager, der mobber løs. Musvågen har svært ved at flyve under deres drillerier, og kragerne kan holde den i luften ret længe. Hvilket ikke sparer på kalorierne........... Nå ! På de sidste par løbetur har jeg valgt at løbet en bue udenom musvågen, så den ikke behøver at lette. Jeg kan stadig se den, og den holder også øje med mig. Og det ligner lidt, at den blinker til mig og vi har en fælles forståelse. Men det er nok bare mig som er sentimental.

Ingen kommentarer: