Det handler om kroner og ører for danske virksomheder. Selvom mange af virksomhederne har udførlige sociale retningslinjer for god virksomhedsførelse, og gladeligt involverer sig i velgørende projekter, så gør de det udelukkende, hvis det kan ses på bundlinjen. Det viser nye forskningsresultater fra CSR Fonden. ""Som udgangspunkt har dansk virksomhedsetik rødder i den protestantiske ordentlighed og pligtfølelse, som ikke eksisterer på samme måde andre steder i verden. Vi har i Danmark en attitude, der hedder, at vi bør gøre ting ordentligt," siger Axel Boisen, direktør for fonden. ( Det er vel også iorden, hvis man kan kombinerer Etik og overskud. Desværre har mange den opfattelse, at giver det profit at opfører sig etisk rigtig, er man ikke etisk nok. Og bør betale mere til velgørenhed. Det kalder jeg at være tossedum. For er der ikke en ordentlig profit, så er der ingen der gider at lave forretning..... Og så er der slet ingen penge til velgørenhed. )
Ingen kommentarer:
Send en kommentar