Flere af de 6,5 millioner plastiklåg, Arla sælger via sine
mejeriprodukter, skal genanvendes som mælkekasser i stedet for at havne i
skraldespanden. Og det skal Bilka hjælpe med. Bilka giver nu Arlas Brug
Låget-kampagne et boost, når kædens 18 varehuse de næste fire måneder vil
fungere som indsamlingssteder for plastiklåg fra Arlas
mejeriprodukter. For hvert plasticlåg, der bliver indleveret, donerer
Bilka og Arla fem øre til Danmarks Naturfredningsforening og deres arbejde for
at bevare miljøet.
Samtidig trækker Bilka lod blandt indsamlerne om 72
gavekort til varehuset på 2.000 kroner hver.- Det er fedt at være med til netop
dette projekt, fordi vi hvert år sælger 6,5 mio. mejeriprodukter
med plasticlåg fra vores varehuse. Brug Låget-kampagnen er en meget
konkret måde at forebygge affald på og genanvende plast som
ressource. Det er et initiativ, vi er stolte af i Arla, siger Maja Møller,
CSR-chef i Arla Danmark. Lågene bliver til mælkekasser. I et samarbejde
med Aage Vestergaard Larsen A/S som er Danmarks største
virksomhed indenfor forædling af plastaffald.
Det er simpelhed en fantastisk ide - Og viser vejen for hvordan man kan få tingene til at gå op i en højere enhed - Samtidig med at det er forståelig for den enkelte forbruger. Jeg kunne sagtens forestille mig andre initiativer omkring emballage - Tænk bare på hvor meget der er omkring alt det elektronisk udstyr som vi køber. - Det hele drejer sig om at der følger en historie med metoden, så vil forbrugerne altid gerne spille med.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar