Danmark har rig mulighed for at skabe jobs i turistbranchen.
Men mens Danmark fortsat har problemer med arbejdsløshed, rejser turisterne til
andre skandinaviske destinationer i stedet. At Danmark ikke kan følge med
væksten i turistbranchen er ikke nogen ny trend. Over de seneste ti år er
Danmark sakket bagud i Europa. Det er især den danske kystturisme, der er på
vej nedad, viser tal fra VisitDenmark. "Vores kystturisme er stadig
selvservice, og de værdier, vi markedsfører Danmark med, kommer ikke ud til turisterne.
Vi slår os op på Nordisk Mad, men i turistområderne er det meget svært at finde
andet end røde pølser og slatne salater fra Holland," siger Szilvia
Gyimothy, der er lektor i turisme ved Aalborg Universitet. ( Jeg har selv
oplevet ovenstående. Efter en uge i sommerhus i Søndervig, må jeg sige at dansk
kultur er: Tyrkisk pizzaria - Thailandsk strandtøj - Italiensk is - Fransk vin
- Tyske skilte og sprog
Ingen kommentarer:
Send en kommentar