Mange ledere, må i dag finde sig i at hver tredje medarbejder er utilfreds med det stykke arbejde de leverer. Det siger tallene fra en undersøgelse foretaget af Ennova noget om. Den bygger på svar fra 5700 medarbejdere. Omkring hver tredje medarbejder tilkendegiver i undersøgelsen, at deres nærmeste leder ikke er dygtig nok. "Dårlig ledelse er hårdt for de medarbejdere, det går ud over. Men dårlig ledelse er også en rigtig dårlig forretning for virksomheden. Det koster dyrt i form af lav kundetilfredshed, stort sygefravær og høj medarbejderomsætning," siger direktør Henrik D. Sørensen fra Ennova. De dårlige ledere mangler et bredt sæt af basale ledelsesmæssige kompetencer, mener medarbejderne ifølge Henrik D. Sørensen.
( Nu skal man kun føle sig ramt, hvis man mener at tilhører den ramte del af lederne. - Men jeg kan alligevel godt følge undersøgelsens resultat. - Det ses mange steder, også i min verden )
Ingen kommentarer:
Send en kommentar